Handelsbetingelser for KarenH
KarenH Rudmevej 80 5750 Ringe TLF: 30962808 CVR: 27622879
Levering
Fysiske varer leveres med fragtbil til kantsten, eller, hvor bilen nemt kan holde ved boligen. Chaufføren stiller møblerne ved bilen, hvorfra du selv skal få dem ind i boligen, uden chaufførens hjælp.
Leveringstiden er på ca 60 dage.
Betaling
KarenH modtager online betalinger med Visa/Dankort.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Reservation af beløb
Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.
Autorisering på debitkort
Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre.Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.
Autorisering på kreditkort
Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms. Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning: Denmark – Kroner (DKK)
KarenH benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Fortrydelsesret og reklamationsret
Er der noget galt med varen?
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Som udgangspunkt ombyttes varen, hvis muligt.
Har du fortrudt dit køb?
Hvis du har købt en vare via webshoppen www.samsovning.dk eller www.karenh.dk, har du ret til at fortryde købet indenfor 14 dage efter, du har modtaget varen. Du har herefter 14 dage til at returnere varen til os, på den angivne adresse.
Hvordan leveres varen tilbage?
Du kan returnere varen til os ved at nægte at modtage varen, når den leveres, eller du kan sende den retur. Varen skal altid sendes retur i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, således at pakken senere kan spores. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Du kan også møde fysisk op på vores adresse og her returnere varen.
Returadressen er til vores producent:
Bygholm Maskinsnedkeri A/S
Vågøvej 6, DK – 8700 Horsens
Du skal selv betale for fragten, når du returnerer varen i forbindelse med fortrydelse af køb. Bygholm Maskinsnedkeri A/S modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved fortrydelse?
Hvis varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes, kan dette ske når varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du afprøver varen ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis varen er afprøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. En evt. værdiforringelse returneres selvsagt ikke.
Hvordan tilbagebetales?
Når du fortryder købet, tilbagebetales købesummen inklusiv leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) til det betalingskort, som er anvendt ved bestilling. Beløbet overføres hurtigst muligt og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Du vil altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse.
Kunde- & Privatlivspolitik
Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med KarenH, har vi brug for følgende oplysninger: . Navn . Adresse . Telefonnummer . E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos KarenH og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for KarenH har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i KarenH er: Karen Hedegaard Mortensen
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos KarenH har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til karenirudme@gmail.com.
Cookies På samsovning.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning: https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse karenirudme@gmail.com